INFINITI :Maksud dan Matlamatnya

INFINITI adalah bermakna tiada kesudahan, tiada maksima dan tiada penghujungnya. Saya namakannya sebagai INFINITI kerana bagi saya setiap apa yang berlegar dalam kehidupan ini adalah tiada penghujungnya melainkan satu perkara sahaja iaitu.......(rujuk diakhir tulisan ini). Apa yang saya katakan itu boleh dijadikan sebagai motivasi kepada rakan-rakan dalam mendepani kehidupan ini. Sifatnya yang tiada penghujung akan lebih membuatkan kita sentiasa bersemangat dalam mengatur detik dan rentak kehidupan ini. PERJUANGAN, KEHIDUPAN dan CABARAN tidak pernah berhenti menguji kita. Ia tiada kesudahan. Sekali lagi saya cuba gambarkan pengertian INFINITI di sini. Tiada kesudahan tidak bermakna tiada jalan penyelesainnya. Cuba kita fikirkan begini. Jika apa yang saya sebut tadi tiada kesudahan, maka untuk mengatasi masalah-masalah tersebut juga tiada jalan penamatnya, bermaksud pasti ada sinar cahaya yang menjadi jalan kepada masalah ini..Inilah INFINITI yang saya cuba 'daulatkan' ini. SALAM INFINITI>_ (yang saya maksudkan dalam ayat di atas adalah KEMATIAN)

1 Respon Anda?:

Mohd Faizal bin Rajab said...

mane nak chat nie. bo la nulis nak sohor diri jah. riak taubat la